top of page
Image by Steve Johnson

AKTÜEL

08

DiÄŸerlerine zarar verme eÄŸiliminde mi doÄŸuyoruz? Åžiddet öÄŸrenilen bir ÅŸey mi? EÄŸer öÄŸrenilen bir ÅŸeyse kontrol edilebilir mi?...

şiddetin-kökeni.jpg

07

Onca araÅŸtırma, anket, soruÅŸturma, inceleme neden yapılıyor? YaÅŸamı mantıklı, tutarlı, tabii ve tümel faydaya dönük bir realite üzerine kurmak için. Aynı yaÅŸamı ÅŸifahi istatistiÄŸe dayalı algıların domine ettiÄŸini düÅŸünün... 

söyleşiyorum.jpg

06

Sevgiye bakışımızın esasında varlığa bir bakış olmadığını kim iddia edebilir? Neredeyse bütün düÅŸünürler sevgi hakkında konuÅŸmaya varlık teması üzerinden baÅŸlar...

Image by Rod Long
Image by mostafa meraji

05

Öteki, aslında kendilik tanımıdır. Ötekine yüklenen sıfatlar, ‘’ben öyle deÄŸilim, ben böyleyim’’ demek oluyor. Bitmedi, devamı var. ‘’Sen de benim gibi olacaksın, yoksa seni dinin çizdiÄŸi dairenin dışına atarım’’ demek de oluyor...

04

Sosyolojik açıdan bir tespiti ihtiva eden bu soruya yanıt verebilmek için henüz erken. Bu soruya kamu cevap verecek. Ne istiyoruz? Beklentilerimiz neler? Sosyal medya düzenlemesi ne kadar gerekli?...

Image by Josh Rose
koronavirus-salgini-hakkinda-bilinmesi-gerekenler-24.jpg

03

Kamu bir toplumun tümünü, herkesi kapsayan anlam çevrenine sahip. Biz de bu yazımızda bir toplumu inÅŸa eden ve ayakta tutan dayanışma, güven, fedakarlık (sabır) ve inanç gibi temel dinamikleri koronavirüs...

02

Aile 1.jpg

Ä°bn Haldun’un ‘’coÄŸrafya kaderdir’’ deyiÅŸini küreselleÅŸen dünyanın toplumlarüstü dönüÅŸümünde yorumlamakta zorlanıyoruz. Türkiye toplumu kırdan kente göçle aslında bir kaderden baÅŸka bir kadere doÄŸru yöneliyor...

enstitu12345.png

01

Türkiye’de birbirlerine benzediklerini keÅŸfeden beÅŸ on kiÅŸi bir araya gelince, akıllarına lokalleÅŸmek, dernekleÅŸmek ve bu mutlu birlikteliÄŸi ciddileÅŸtirmek geliyor...

bottom of page